DFA Jaarcongres en ALV

Kosten : € 225

Locatie : Artis

Adres : Plantage Middenlaan 41A Amsterdam

Kosten: EUR 150 voor leden en EUR 225 voor niet-leden. Annuleren is niet mogelijk.

Let op: de ingang van de Tijgerzaal bevindt zich aan de Plantage Middenlaan 41A, niet bij de hoofdingang van Artis.

12:00 uur – Ontvangst in de Tijgerzaal met koffie/thee
12:15 – 13:00 – Algemene Ledenvergadering
13:00 – 13:30 – Ontvangst deelnemers en lunch
13:30 – 15:30De machtige handelsagent, door prof. dr. mr. T.F.E. Tjong Tjin Tai, hoogleraar privaatrecht aan Tilburg University en bewerker van Asser/Tjong Tjin Tai 7-IV over de overeenkomst van opdracht, inclusief de agentuurovereenkomst. In deze bijdrage zal worden ingegaan op de wisselende machtsverhoudingen in het agentuurlandschap, waarbij onder andere de vraag zal worden gesteld of de agentuurregeling voldoende rekening houdt met bepaalde, steeds machtiger wordende agenten.
15:30 – 16:00 – Pauze
16:00 – 18:00 – De beknelde tussenschakel, door mr. M. Wallart, advocaat en partner bij C-Legal. In deze bijdrage zal worden ingegaan op het regresrecht van artikel 7:25 BW. Welke mogelijkheden hebben retailers en distributeurs om consumentenclaims ‘door te schuiven’ naar hun voorschakel? Welke schade kan er worden geclaimd? En in hoeverre staat het partijen vrij om afspraken te maken over dit onderwerp?

vanaf  18:00 – Borrel en walking dinner

Wilt u deelnemen aan dit evenement?
Geef dan alstublieft uw gegevens door via onderstaand formulier

Boekingen niet langer mogelijk op deze datum.